امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://athir.cloob24.com
0

با توسعه تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی تلاش برای موفقیت در بازار رقابتی فضای مجازی افزایش یافته است. اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی در زمینه کسب و کار آنلاین است که پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش فروش و کسب سود دارد. حضور پر قدرت در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای بسیاری از افراد به هدفی اساسی در بازاریابی دیجیتال مبدل شده است که به تمامی کسب و کار های مجازی کوچک و بزرگ برای حضور قوی‌ تر در دنیای دیجیتالی، جذب مشتریان و افزایش ترافیک فرصتی برابر اعطا می کند. داشتن یک استراتژی خوب در شبکه‌های اجتماعی برای بهبود، توسعه و رشد تجارت الکترونیکی، به خصوص فروشگاه‌ های آنلاین، اهمیت به سزایی دارد. اینستاگرام به دلیل موفقیت تجاری خود در سراسر جهان محبوبیت زیادی کسب کرده‌ است و وبسایت فروشگاهی شما می‌ تواند از این پتانسیل بهره ببرد. امروزه درصد قابل ‌توجهی از فعالیت ‌های تبلیغاتی از طریق بستر شبکه ‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام و تلگرام صورت می ‌گیرد. و گنجاندن رسانه‌ های اجتماعی در استراتژی ‌های تجارت الکترونیک یک سازمان می ‌تواند بسیار سودمند باشد. چرا که این روش راهی موثر برای جذب علاقه طیف بزرگی از مخاطبان است که از رسانه‌ اینستاگرام استفاده می ‌کنند. کسب و کار مجاری شما می ‌تواند از این راه برای جذب مشتریان خود بهره ببرد.
اینستاگرام با گردآوری روش‌ های جذابی نظیر لایک و امکان ثبت نظر، مکالمه و ارتباط را تا حد زیادی آسان ساخته‌ است. از این رو، اشتراک گذاری اطلاعات از طریق رسانه ‌های اجتماعی به دلیل تاثیرگذاری زیادی که بر افراد در هنگام انتخاب محصولات و خدمات دارند، حایز اهمیت است. افزودن دکمه ‌های اشتراک ‌گذاری در وب سایتتان برای پلتفرم‌های اجتماعی نظیر لینکدین، فیس بوک و اینستاگرام به شما این امکان را می ‌دهد که بازدیدکنندگان سایت شما با تبلیغ و انتشار محتوای سایت، کسب‌ و کار شما را تبلیغ کرده و تعامل را ترویج دهند. شما می ‌توانید فعالیت‌ های تبلیغاتی را منحصرا بر روی بستر رسانه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام انجام دهید تا ترافیک بازدید فروشگاه اینترنتی خود را نیز ارتقا دهید.
مصرف کنندگان بسیاری در سراسر ایران سالانه میلیاردها تومان پول را از طریق رسانه ‌های اجتماعی در دسترس، برای خرید محصولات مورد نیازشان هزینه ‌می ‌کنند. طبق آماردر سال 2017، تقریبا نیمی از کاربران فیسبوک و اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات یا خدماتی که به آن‌ ها علاقمند بودند، بر شبکه‌ های اجتماعی تکیه می ‌کردند. بیش از 70 % مشتریان برای خرید خود از اطلاعاتی که از فیسبوک و اینستاگرام جمع‌ آوری می‌ کنند، تصمیم می‌گیرند. و افزایش ترافیک به سایت‌ های فروشگاه اینترنتی از این راه، منجر به افزایش قابل ‌توجه فروش کالا ها و خدمات مختلف شده است.
حضور کسب و کارهای اینترنتی در رسانه ‌های ارتباط جمعی باید بخش بزرگی از بودجه بازاریابی کسب و کار شما باشد چرا که به شما راهی تضمین‌ شده برای ایجاد ارتباط با مخاطب هدفتان اهدا می کند. از اینستاگرام تا لینکدین، عملا راه ‌های نامحدودی برای تعامل، اشتراک گذاری اطلاعات و نیز بازاریابی محصولات و خدمات کسب و کار اینترنتی برای شما وجود دارد. حضور در اینستاگرام شما را قادر می سازد که با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و با مشتریان سابق خود نیز در تماس باشید. آن ‌ها همچنین به شما این فرصت را می‌ دهند تا ایجاد آشنایی مخاطبان با برند خود را به روشی بهینه و راحت فراهم کنید. محتوای ارائه شده توسط شما در شبکه ‌های اجتماعی مثل تابلوی در ورودی یک فروشگاه یا یک پوستر بزرگ چشمگیر است. ژادو ارزش شبکه‌های اجتماعی را به خوبی می‌شناسد و کمک می‌کند در این بستر گسترده‌ رسانه‌های اجتماعی بیشتر دیده شوید.

پلتفرم ‌های تجاری برای بازاریابی دیجیتالی
یک جنبه مهم از رسانه‌ های اجتماعی این است که شما را به طور مستقیم به جایی می ‌برد که مشتریان شما در آنجا هستند. شما می ‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید تا درک بهتری از مخاطبین خود به ‌دست آورید و این امر باعث می شود که شما فعالیت ‌هایی را طراحی کنید که متناسب با نیازهای آن ‌ها باشند. به علاوه شما قادر خواهید بود به موقع بازخورد آن‌ ها را ببینید و به سوالات آن‌ ها نیز پاسخ دهید. پروفایل شما در رسانه اینستاگرام می ‌تواند با علامت ‌های سنتی سردر یک فروشگاه مقایسه شود. و مشتریان شما نیز برای یافتن محصولات و خدمات به سایت‌ های اجتماعی متکی هستند صفحه‌ های منظم و مرتب و ارائه اطلاعات مفید، اولین تاثیر مثبت را برای کسب‌ و کار آنلاین شما ایجاد خواهند کرد.


روشهای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام
برای اینکه بتوانید فعالیت موثری در اینستاگرام داشته و باصطلاح خوب بفروشید باید نکات مهمی را رعایت کنید. نکاتی که کمک می کند به شکلی حرفه ای و مداوم در معرض دید مخاطبان باشید و تعامل خوبی با آنها برقرار کنید:
• ارائه محتوای با کیفیت و مداوم از طریق تولید عکسهای با کیفیت و ویدئوهای جذاب
• استفاده از هشتگ های مرتبط بعنوان یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ
• انتشار استوری های جذاب و روزانه
• ایجاد تعامل از طریق سیستم پرسش و پاسخ در استوری یا لایو
• پرسش از کاربران و ترغیب به پاسخ دادن در کامنت
• برگزاری کمپین های تبلیغاتی همراه با قرعه کشی و جایزه
• تبلیغات در پیج های شناخته شده با دنبال کنندگان واقعی
• برگزاری کمپین های تبلیغاتی برای افزایش بازدید سایت

امروزه لازم است با روش‌های به روز بازاریابی اینترنتی و فروش در اینستاگرام آشنا شوید. با اجرای دقیق این روشها و پیروی از اصول حرفه ای می توانید مخاطبان زیادی را جذب پیج های کاری خود کنید. بی شک افزایش دنبال کنندگان واقعی فروش و سود کسب و کار شما را دگرگون می کند.

اهمیت محتواسازی در اینستاگرام برای فروش محصولات
تولید محتوا مهمترین و البته بهترین روش برای موفقیت در فروش آنلاین است. هیچ فرقی نمی کند فروشگاه آنلاین شما یک سایت اینترنتی باشد یا یک پیج اینستاگرامی، تولید محتوا می تواند عامل موفقیت شما در فروش باشد. تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر مبتنی بر محتوای تصویری است. می دانیم که محتوا در زمینه های مختلف با شکل های گوناگونی ارائه می شود. به طور مثال در سایت های اینترنتی تولید محتوا بیشتر مبتنی متن و عکس است اما در یک شبکه اجتماعی چون اینستاگرام که ماهیت آن اشتراک گذاری فیلم و عکس است. تولید محتوای تصویری اهمیت و تاثیر بیشتری پیدا می‌کند. تولید محتوای استاندارد و مناسب یکی از روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین توصیه می‌شود برای رونق کسب و کار خود در اینستاگرام حتما از مزایای محتواسازی حرفه‌ای بهره مند شوید تا به فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود بیشتر برسید.


اهمیت تبلیغات در اینستاگرام برای جذب مخاطب و رشد فروش
تبلیغات نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در کسب و کار و تجارت محسوب می شود. هرگز از هزینه کردن برای تبلیغات هراس نداشته باشید. در اینستاگرام مهمترین اصل بهتر و بیشتر دیده شدن برای جذب مخاطبین بیشتر است. این مسئله می تواند از طریق تولید محتوا و تبلیغ پیج صورت بگیرد.

نویسنده : دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه